تصویب طرح حفاظت اضطراری گذر تاریخی کمرزرین اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تصویب طرح اضطراری حفاظت از گذر تاریخی کمرزرین در شورای فنی این اداره‌کل خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده گفت: با توجه به ارائه طرح ساماندهی گذر کمرزرین توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، این طرح پس از بررسی و انجام اصلاحاتی، در شورای فنی اداره‌کل به تصویب رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس تصمیمات شورای فنی اداره‌کل، مقرر شد شهرداری اصفهان نسبت به انجام عملیات مرمت اضطراری و استقرار سقف‌های موقت بر روی بخش‌هایی که کاوش بر روی آن‌ها انجام‌شده، طی بیست روز آینده اقدام کند.

او افزود: شهرداری بر اساس تصمیمات شورای فنی، اقدامات لازم را در خصوص احیاء مسیر دسترسی و تردد به‌منظور عبور و مرور اهالی و ساکنان محدوده نهایتاً ظرف مدت ۷۵ روز طبق طرح پیشنهادی به سرانجام خواهد رساند.

کرم‌زاده تصریح کرد: پس از اجرای طرح ایجاد سقف موقت بر روی محوطه کاوش در این گذر تاریخی، این سقف موقت نهایتاً تا خردادماه سال آینده جمع‌آوری و سقف دائم با نظارت شورای فنی اداره‌کل تا پایان شهریورماه ۱۴۰۴ نصب و به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: تمامی مراحل اجرایی این طرح با حضور ناظر مستقیم باستان‌شناسی که از سوی اداره‌کل معرفی می‌شود انجام خواهد شد، همچنین حفاظت از دستاوردهای تاریخی در کنار تسهیل در حیات اجتماعی مردم پیرامون این گذر تاریخی دغدغه ما و تمامی مسئولان استان است، لذا بر اساس این تصمیم جدید، تلاش می‌کنیم تا حفاظت از میراث‌فرهنگی و تسهیل در زندگی روزمره مردم در کنار یکدیگر و همگام باهم انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101484
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha